Новини

9 са кандидатите за строежа на метрото до Бизнес парка

Очаква се следващата седмица да бъде избран изпълнител

Общо девет фирми са подали ценови оферти за изграждане на метрото от „Младост 3” до Бизнес парка в „Младост 4”, стана ясно при отварянето на предложенията в Агенция „Пътна инфраструктура“.

За обособена позиция 1, която обхваща участъка от метростанция 13 (км 15+450) до км 17+000 с дължина 1550 м и две подземни метростанции, най-ниската оферта от 53 899 104 лв. е на обединение „Метро Билд Младост”. То включва компаниите „Джи Пи Груп“ ООД, „Станилов“ ЕООД, „Инженеринг груп 04“ ЕООД и „БИАС-М“ ЕООД. За техническото си предложение обединението получи максималния брой точки - 45.

„Стройинжект” АД е предложило втората най-ниска цена от 54 171 495 лв. Дружеството също получи максималния брой точки за техническото си предложение.

„Доуш Иншаат ве Тиджарет” АД е оферирало с 57 929 869 лв., а за техническата част има 44,38 точки.

За позиция 2 - участъка от км 17+000 до метростанция 16 с дължина 1070 м, една метростанция и подземен паркинг, най-ниско е предложението от 31 489 458 лв. на обединение „Геометро Б. П.“ между компаниите „Геотехмин“ ООД, „Геострой“ АД и „Метропроект България”. Техническата им оферта получи 43,63 точки. „Адвал” АД участва с цена 32 945 317 лв. и 44,65 точки. Сдружение „Метро Витоша 20124 предлага да изпълни обекта за 36 439 998 лв. и има 45 точки за техническата оферта. Сдружението се състои от „ПСТ Холдинг“ АД, испанските група „Геа 21“ и „Конструкционес Аранс Асинас” АД, „Монолит София“ АД, „Ар Джи Би“ ЕООД и ЕТ „Маргарита Борисова”. Офертата на „Метро бизнес парк” е за 38 741 772 лв. и техническото им предложение е получило 43,16 точки. Консорциум „Порр Бизнес парк” предлага 57 017 114 лв. Техническата оферта е оценена с 43,47 точки. Това е най-високата цена за позиция 2.

Поръчката е за проектиране и изпълнение на разширението на първия метродиаметър от „Младост 3” до Бизнес парка в „Младост 4”, или етап III. Трасето е изцяло подземно с дължина 2620 м, има три подземни метростанции и е разделено на две позиции, които започват след метростанция 13 в „Младост”. Сега там е построена тунелна връзка към новия участък, изпълнена от „Евро Алианс Инженеринг”, която беше част от откритото през май метро от жк „Младост” до бул. „Цариградско шосе”. Избраният изпълнител трябва да подготви работен проект на базата на технически проект в частите: конструкции; архитектурно-строителна; релсов път и контактна релса; водоснабдяване и канализация; отопление, вентилация и климатизация; електромеханична част, в това число доставка и монтаж на технологично оборудване, транспортна автоматика, диспечерско управление и слаботокови системи до цялостно завършване на участъка и въвеждането му в експлоатация.

Предвиждат се преустройствата на инженерни мрежи, засегнати от строителството, и проектирането и изграждането на наземната инфраструктура над трасето на метрото. Както досега, заедно с метрото ще се възстановява и прилежащата инфраструктура. Възможно е работата да се извършва по нов австрийски метод, милански способ или открит способ, като условието е това да се прави без цялостно спиране на движението по бул. „Ал. Малинов”. Строителят трябва да завърши обекта за 24 месеца.