Инж. Светослав Глосов, председател на УС на АПИ: От средата на 2019 г. ще заработи ТОЛ системата
„Рокадата в ръководството на Агенция „Пътна инфраструктура“ е по молба на инж. Дончо Атанасов. Той напуска поради здравословни причини“. Това заяви новия председател на УС на АПИ и почетен председател на КСБ инж. Светослав Глосов в сутрешния блок на bTV. „Министърът на регионалното развитие и благоустройството се свърза с мен и ми предложи позицията на председател на АПИ и след кратко мислене аз приех“, допълни още той. По думите на инж. Глосов той е убедил инж. Атанасов да остане като член на Управителния съвет на Агенцията заради богатия опит, който има.
Попитан дали има конфликт на интереси при назначаването си за председател, инж Глосов сподели, че още с постъпването си на длъжност в Агенцията е напуснал фирмите, които е управлявал. „Те изпълняват главно ВиК и високо строителство“, подчерта председателят на УС на АПИ.
„Като председател на Камарата на строителите в България съм представлявал не само големите фирми. 90% от фирмите в КСБ са малки и средни. Имал съм поддръжката и на големите и малките. Що се касае до големите пътни обекти те се изпълняват по цял свят от големи фирми, но това не значи, че и малките не могат да участват“, отговори инж. Глосов на въпрос дали като бивш председател на Камарата ще дава предимство само на големите компании в бранша.
„Няколко конкурса предстоят – за тунела „Железница“ офертите, ценовите предложения за двата лота на магистралата от София до Калотина, предстои да бъдат подавани оферти за Ботевград – Мездра“, допълни инж. Светослав Глосов и информира, че офертите по тези търгове са подадени преди повече от месец и половина.
Относно изпълняващите се пътни обекти той сподели, че по магистрала „Хемус“ в момента се работи по 2 от лотовете. „Очакванията са, че ще бъде по-рано готов. До края на следващата година ще е готов участъка до Боаза. Цялата отсечка в момента се подготвят процедурите за още 3 лота и участъците до пътя Велико Търново – Русе.“, каза още инж. Глосов и подчерта, че до 2024 г. е програмата на правителството да бъде готова магистралата.
„От средата на 2019 г. ще заработи ТОЛ системата за над 12 тона, а от януари за леките автомобили. Искам да успокоя хората, които имат книжни винетки, че те ще се признават до тяхното изтичане. В рамките на 2-3 години системата ще се изплати. Още преди това АПИ отделяме пари, които после ще взимаме от нея“, завърши инж. Глосов.